keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Haastetta

Poimin Kikiltä http://kikishome-kiki.blogspot.fi/ mukaan kivan haasteen. :) Ihana haaste! <3

1. Linkitä henkilö, joka haastoi sinut.
2. Kirjoita säännöt blogiisi ja vastaa alla oleviin kysymyksiin.
3. Haasta kuusi henkilöä postauksesi lopussa ja linkitä heidät.
4. Kerro kaikille haastamillesi henkilöille haasteesta ja jätä heille viesti heidän blogiinsa.
5. Ilmoita haastajallesi, kun olet vastannut haasteeseen.

Mitä aiot tehdä isona? (Tämä ei sitten ole ikäkysymys!)
Mä taidan jatkaa samaan malliin kuin tähänkin asti ;) - elellä niin, että elämä tuntuu mahdollisimman hyvältä. :) Mun mielestä ihminen voi parhaiten olla oman itsensä ja lähimpiensä elämän asiantuntija. <3 Läheiset ihmiset ympärillä ovat todella arvokas juttu. <3

Jatka lausetta: Jos olisin rohkeampi, niin ...
Mä arastelen montaa montaa asiaa - olen arastellut lapsesta asti.

Mä tarvitsisin paljon lisää rohkeutta muun muassa huvipuistolaitteisiin menemiseen - mikään korkealle menevä, lujaa liikkuva, keikkuva tai pyörähtelevä huvipuistolaite ei sovi mulle. En halua mennä sellaiseen enkä suostu menemään. Laitteen katselukin miltei huippaa.  Mutta myös meitä rauhallisesta ja tasaisesta menosta ja "tasamaan" elämästä nauttivia tarvitaan. :)

Jos sinulla olisi mahdollisuus, niin mitä harrastusta haluaisit kokeilla?
Virkkaamisesta  on kulunut reippaasti yli 20 vuotta - koulussa virkattiin jotakin. :) Ehkä minun pitäisi kokeilla virkkaamista uudelleen. :) 


Ottaisitko jonkin kauneusleikkauksen vanhempana? Onko mielipiteesi tästä
muuttunut iän myötä?

En halua mennä kauneusleikkaukseen. Mielipide on pysynyt samana. ;)


Minkälainen käsillä tekeminen on sinulle mieluisinta?
Leipominen. Mulla on nyt jo ikävä taikinakulhoja ja vatkainta, jotka olen pakannut muuttolaatikoihin. Leipomisvälineet - viimeistään heinäkuussa pääsette taas käyttöön. :)


Mikä laulu on viime aikoina soinut päässäsi? Entä onko jokin biisi ollut joskus oikein riesana ja korvamatona?
Viime aikoina ei ole soinut mitään biisiä päässä, mikä on outo tilanne, kun yleensä joku laulu jää soimaan päähän. Viime aikoina olen kuunnellut poikkeuksellisen vähän musiikkia - pitäisi taas joskus kuunnella. :)

Riesaksi muodostuneita biisejä ei tule mieleen. ;) Moni biisi alkaa kyllä laulattamaan mukana. :)

Mitä tietotekniikkaa ostaisit heti, jos olisi mahdollisuus/varaa?
Tämä ei ole tietotekniikkaa, mutta tarvitsisin laitteen, jolla keksit kakun pohjaa varten saisi murustettua parilla surautuksella. ;) Ehkä jossakin vaiheessa hankin sellaisen. ;)


 Riitätkö itsellesi?

Riitän itselleni mainiosti ja viihdyn omana itsenäni. :)

Mikä on kaikkein tärkein arvosi ja miksi?
Arvotan läheiset ihmiset todella korkealle elämässäni. <3 Raha ei mun mielestäni ikinä pystyisi korvaamaan ihmisiä ympärillä.


Mitkä asiat saavat sinut kyyneliin?
Kyynelehdin helposti.

Nauran välillä niin että nauru menee huutonauruksi ja kyyneleet valuvat silmistä ja en kykene naurultani puhumaan lausetta läpi niin ettei (huuto)nauru tulisi sanojen väliin.  :D Mua naurattaa pissa- ja kakkahuumori, kaksimielinen huumori, sanamuunnokset sekä arkipäivän tilannekomiikka. :D

Lapsena kun joku asia harmitti niin itku osaltaan toi paremman ja rauhallisen olon.

Teini-ikäisenä en halunnut näyttää surua ja kiireesti poistuin sivummalle, kun tuntui, että nyt itseä surettaa.


Nyt aikuisena olen sitä mieltä, että itkussa ei ole mitään piiloteltavaa ja itku on helpottava väline. Itku on tullut/tulee mulle niin surun kuin kiukustumisenkin takia.

Haasteen saa poimia blogistani mukaan. :)

20 kommenttia:

  1. Onpa kiva haaste ja todella hyvät vastaukset sinulla! Joko tunnet itsesi ja osaat jäsennellä ajatuksiasi tai sitten olet hyvin nopea ;-) Multa menisi tuohon puoli päivää, mutta muutama vastauksista taitaisi olla hyvin samankaltainen. Ei tuo leipomisjuttu tosin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun täytyy ottaa tämä haaste työn alle. ;)

      Mä tykkään mietiskellä itsetuntemusjuttuja. :)

      Sä olet taitava puutarhanhoitossa ja käsitöissä. :)

      Poista
  2. Sulla tulis sitten Linnanmäen reissu halvaksi :)

    Mie ostin Tallinnasta semmosen puisen, pyöreäpäisen... ööö... keittiövälineen ihan keksien murustamista varten. Sopivassa astiassa sillä saa helposti keksit ihan pieneksi - ei tosin "parilla surauksella" mutta kätevästi kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistan luokkaretken ysillä Linnanmäelle. Mä uskalsin mennä lähinnä vain rauhallisesti pyörivään karuselliin ja mulle tuli vilu odotellessa, kun oli keliin nähden liian kesäiset vaatteet yllä. :D

      Kuulostaa näppärältä keksienpienentäjältä! :)

      Poista
  3. Itsensä tunteminen on taito! Aika harva sen osaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on! :)

      Tunnen luonteenpiirteeni ja luontaiset ominaisuuteni. ;)

      Poista
  4. Jos sää kokeilet ensin sitä virkkaamista niin sitten sää voit ottaa projektiksi opettaa sen mulle. Siinä haastetta kerrakseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taidan tarttua tähän projektiin. ;)

      Mulla on pari "rimpsullista" semmoista tyynyliinan reunusvirkkuun näköistä, josta en tiedä, miten virkkuutyö on toteutettu. Mä en yhtään muista, olenko itse joskus virkannut ne koulutehtävänä vai onko joku muu virkannut ne. :)

      Poista
  5. no voi, miksköhän sun päivitykset ei kaikki hyppää mun syötteenlukijalle, tännehän on tullu vaikka mitä sittwn viimekäyntini.
    Mulle on tehty kauneusleikkaus: tpisesta silmästä korjattu näkö laserilla, ettei tartte laseja. Täytys korjata nyt toinenkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä on huomannut, että tekstit ovat entisestään "pienentyneet" neljänkympin iässä. Mulla on kahdet silmälasit eri tarkoitukseen ja yleensä aina väärät lasit päässä. ;)

      Syötteenlukijatekniikka välillä temppuilee.

      Poista
  6. Vaikka mihinkään mikä pelottaa en koskaan ketään toista yllytä niin pakko silti sanoa, että se on ihana tunne, kun oikein vetaisee mahanpohjasta joko kunnon vauhti tai esim. huima pudotus tmv :D Minä pelkään kauheasti korkeita paikkoja, mutta en siltikään tivoli tai huvipuistolaitteissa, hullua kyllä. Seisten kamalaa, mutta laitteen hulmuttaessa vain hauskaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin lapsena keinun tuomista tuntemuksista vatsan pohjassa, mutta huvipuistolaitteet hulmuttivat mulle liikaa. ;) Mulle korkeissa paikoissa vaikeinta on erityisesti tuleminen alas. ;)

      Poista
  7. Sinulla on sitten niin itku kuin naurukin herkässä ja se on pelkästään hyvä asia! Tunnut olevan täysin sinut itsesi kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on totta! Välillä ei heti edes tiedä tuleeko itku vai nauru vai niiden sekoitus. Mutta silmät kostuvat naurusta ja surusta ja kiukusta.

      Poista
  8. Olipa kiva lukea sinusta....Löysin itsestäni samoja asioita paljon.
    Sinulle myös aurinkoista kesää ja juhannusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Aurinkoista kesää! :)

      Toivottavasti juhannyksena ei sataisi. :)

      Poista
  9. Sinua odottaa uusi haaste blogissani. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kovasti haasteesta! :) Laitan haasteen "korvan taakse" ja palaan vastaamaan muuttokiireiden rauhoituttua. ;)

      Poista
  10. Mä oon myös ollut aina tosi arka moniin juttuihin. Pienenä uskalsin huvipuistolaitteisiin, nyt aikuisena mua ei sinne sais kyllä ollenkaan. ;)
    Hyvin paljon samanlaisia vastauksia oot kirjoitellut, kun mitä mä itsekin olisin kirjoittanut. :) Leipominen on tosi kivaa, kun neiti saa leivottua, niin sitten on mun vuoro. Tänään siis vielä vähän täytyy leipoa, niin voi viedä tuliaisena kylään. Yllättäen joku juttu voikin olla kivaa, vaikka pienenä siitä ei oliskaan välittänyt. Mä oon oppinut nauttimaan kutomisesta ja vähän oon virkannutkin. On kivaa!! :D Mä kans kyynelehdin toosi herkästi.
    Oikein mukavaa juhannusta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää juhannusta! :)

      Muutto tuli eilen tehtyä - vielä on kaksi laatikkoa keittiövälineitä purkamatta esiin. ;)

      Poista