sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Tulevaisuus tulee omanlaisenaan

Olen katsellut Peppi Pitkätossu-elokuvaa telkasta ja sitä katsellessa tuli mieleen, että mulla itselläni ei ole kai ollut koskaan selkeää tai pysyvää haavetta siitä, että haluaisin jotakin tiettyä tapahtuvan sitten, kun olen aikuinen. Eikä mulla ollut teini-ikäisenäkään kiirettä aikuistua, ei päästä baariin eikä ollut haaveita siitä, että sitten kun olen 18-vuotias niin sitten saan aloittaa aikuisen elämän.

Ehkä siihen vaikutti se, että jäin teini-ikäisenä isäni kanssa kahden, kun äitini kuoli eikä isäni juurikaan yrittänyt ohjata elämääni eikä valintojani, vaan sain kasvaa ja kypsyä enemmänkin omin päin - tukena oli tarvittaessa. Oli mulla mummokin (joskus räiskyvänkin) teiniminäni (tarvittaessa) tukena. :)

4 1/2-vuotiaana olin halunnut tulla näyttelijäksi. Mä en muista siitä haaveesta - äitini on kirjannut sen muistiin. ;)
Ala-asteen omia haaveitani omassa ystäväkirjassani.
Tykkäsin koulussa englannista ja musiikista. Soitin huilua ja nokkahuilua. Pidin telkkasarjasta Giovanni - äidiltä äidille. Ihailin  Keshia Knight Pulliam :ia, joka näytteli The Cosby Show:ssa. Lempikirjani näyttää olleen  Bim mustakorva. Pidin hiihdosta ja ihailin Marjo Matikaista. Lempikukkani oli sinikello ja lempiväri vaaleansininen. Lemmikkieläimeni oli Santtu-kissa. Lemppariruokiani olivat makaronilaatikko, tomaattisilakat ja pinaattiletut. Inhosin sotaa. Halusin saada kameran. Ammattihaaveeni oli lastenhoitaja.

Yläasteen omia (ilmeisesti muutostilassa olleita) haaveitani omassa ystäväkirjassani.
Pidin englannista, musiikista, kuviksesta, ruotsista ja saksasta. Olen maininnut liikunnankin suosikkiaineeksi - yläasteella oli kiva liikkaope. :) Soitin huilua ja nokkahuilua. Pidin Bim mustakorvan lisäksi kirjasta 116. kadun jengi. Urheilulajeista suosikkejani olivat pituushyppy, pyöräily, hiihto, luistelu, uinti ja hölkkä. Lempivärejä olivat vaaleansininen ja vaaleankeltainen. Tykkäsin makaronilaatikosta, Italianpadasta, tomaattisilakoista, pinaattiletuista, pinaattimuhennoksesta ja raviolista. Halusin päästä asumaan omakotitaloon ja matkustaa ulkomaille, erityisesti etelään ja Amerikkaan. Jossakin vaiheessa olin haaveillut kirjankääntäjän ammatista, mutta olin sittemmin viivannut sen yli. ;)

Onko teillä muilla ollut selkeät tulevaisuudensuunnitelmat? :)

Amerikassa en ole vielä käynyt enkä etelässäkään. :) Minusta ei tullut kääntäjää, näyttelijää eikä lastenhoitajaa. Omakotitalossa asuin vajaat  10 vuotta ja sen perusteella miellän itseni enemmän asunto-osakeasujaksi. :) Ensimmäisen kamerani sain yläasteen alkupuolella (itseasiassa se oli ensimmäinen kamera kotonani, mummollani oli kyllä kamera sitä ennenkin).

Minulla on ihana parisuhde ja kissa. :) On sukulaisia ja ystäviä. :) Olen saanut tehdä töitä omalla alallani projekteina :) - unelmana toki on, että joskus olisi vakinainen työ tällä alalla. :) Haaveena on myös saada omistusasunto  - eiköhän asunto joskus löydy. ;)


10 kommenttia:

  1. Muru saalistaa taivaallisilla hiirimailla.

    VastaaPoista
  2. Jännä kun sulla on ollut lempiruokana tomaattisilakat. On varmasti harvan nuoren lemppareita, on enemmän aikuisten ruokaa :) Mahtavaa, että sulla on säästössä vielä tuollaisia, niitä on varmasti mielenkiintoista tutkailla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin luulen, että tomaattisilakat on olleet harvan lapsen/nuoren herkkua. ;)

      Muistelisin, että niitä oli koulussa tarjolla.

      On kiva katsella että, mitä sinne on itse aikoinaan kirjoittanut ja mitä kaverit ovat kirjoittaneet. :)

      Poista
  3. Olisi kiva nähdä mitä noihin tuli aikanaan kirjoitettua ja onko toiveet toteutuneet!

    Mun toiveammattini on aika kauan sitten jo ollut se jota nyt teen. Samoin haaveilin olevani äiti, mutta en muista varsinaisesti haaveilleeni häistä, miehestä tai perheestä - vain äitiydestä ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en muista enää, mitä kavereiden ystäväkirjoihin kirjoitin - olisi mukavaa tietää.:-)

      Ihanaa, että haaveesi ovat toteutuneet!:-)

      Poista
  4. Minä en tiedä vieläkään mikä minusta tulee isona ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi se, mikä ihmisestä tulee, voi selvitä myöhemminkin. :)

      Poista
  5. Itsekkin aloin muistelemaan samoja tuntemuksia...mikä lapsuudessa ajattelin.
    Aluksi ajattelin kun olin 10v että kauheaa kun olen 30v olen ihan vanha..heh!
    Ei se niin nyt tässä vanhetessa tunnu...elämä on ihanaa ja kivaa edelleenkin.
    Työ haaveet menivät aika lailla nappiin...tietenkin haaveilin myös että minusta tulee rekkakuski,poliisi,kampaaja,opettaja....ne eivät mennee nappiin kyllä!

    Syksyistä viikon jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin mä ajattelin lapsena/nuorena, että
      kolmenkympin ikä tuntuu hyvin hyvin kaukaiselta. ;)

      Mukavaa alkanutta viikkoa! :)

      Poista