lauantai 21. syyskuuta 2013

Esineitä elämästä

Edellisen postaukseni tunnekuohun jälkeen tässä tulee positiivista asiaa. :) Poimin Marjaanalta http://marjaananmaja.blogspot.fi/ mukaan haasteen, joka on kiertänyt muotiblogeissa. Haasteeseen voi liittää kuviakin.

Laukku.  Olen reppuihmisiä. ;) Repussani on yleensä lompakko, avaimet ja kännykkä. Juhlatilaisuuteen otan repun tilalle pienen olkalaukun ja sitten harmittelen olkalaukun pienuutta, kun lompakko ei meinaa mahtua olkalaukkuun - pitäisi hankkia isompi olkalaukku. ;)

Lompakko. Rahaa lompakossa ei yleensä ole - monenmoisia kortteja kyllä (ei ole luottokorttia) ja kenokuponki. ;)

Aurinkolasit. Mulla on yleensä kotona oranssissa kotelossa - silloinkin, kun  pitäisi kelin puolesta olla silmillä. Joskus kevättalvisin, kun aurinko paistaa, laitan aurinkolasit päähän kävelylenkille.

Korut. Käytän  korvakoruja  - suunnilleen joka toinen päivä. :)

Tv. Melkein aina päällä, kun olen kotona. Aina en kyllä katso teeveetä, vaikka se on päällä. ;)

Kännykkä. Älypuhelin soittamiseen, tekstailuun, sähköposteiluun, kuvien ottamiseen, skypeen,   nettiin ja uutisten selaamiseen. Mulle älypuhelin on aiheuttanut sen, että tulee usein näpräiltyä puhelinta ja kurkattua onko tullut esim. sähköpostia. :)

Soittamiseen kylläkin olisi parempi (paras) isältäni periytynyt senioripuhelin, jossa on hyvä, selkeä äänenlaatu eikä puhelu katkea yllättäen kosketuksen/lämpenemisen aiheuttamaan häiriöön. :)

Kengät. Mulle kengissä on tärkeintä, että ne ovat mukavat jalassa ja hyvät kävellä.

Tennarit. Mulla ei ole tainnut olla varrellisia tennareita koskaan. ;)

Farkut. Tällä hetkellä löytyy neljät farkut. Käytän farkut yleensä puhki ennen kuin ostan uusia. ;)

Mp3. Mulla ei ole koskaan ollut - korvalappustereot oli kyllä nuorena. ;) Ei kun mä en nyt kyllä aivan varmasti tiedä mikä soitin mulla on puhelimessa - tekniset tiedot on silleen ilmaistu, että meikäläinen ei saa niistä selvää. ;)

Tietokone. Pöytäkone on. :) Säännöllisesti operaattoreilta soitellaan ja kysytään tarvitsenko ja käytänkö tablettia. :D

Meikit. En käytä säännöllisesti - joskus laitan naamaani yllättäessäni <3 miesystävääni. Meikatessani meikit tahtovat levitä naamassa sinne minne ei pitäisi ja unohdan poistaa meikin illalla ennen nukkumaan menoa.

Kasvovoide.  En  käytä säännöllisesti.

Deodorantti. Pyrin laittamaan deodoranttia kainaloihin säännöllisesti. Jos en ole laittanut niin "dödöttömyyden" haistan äkkiä ainakin mä itse. ;) Tänä kesänä toinen kainaloni ärtyi deodorantista(?) ja laitoin sinne Natusan Baby :ä. Hyväntuoksuinen voide ja rauhoitti ihoa.

Hammastahna.  Sensodyne PRO-EMALJ.

Shampoo/hoitoaine ja saippua. Hiuksiin käytän kaupasta ostettua shampoota - iso pullo kestää pitkään.
Suihkusaippuana en käytä mitään tiettyä merkkiä - merkki vaihtelee.

Tuoksu. Miesystävä toi laivalta Escadan CHERRY IN THE AIR - hyväntuoksuinen hajuvesi. <3

Mineraalivesi. Nautin lähinnä joskus kesäisin liikunnan yhteydessä tai saunan jälkeen mökillä.

Viini. Useimmiten se on punaviini - harvoin tulee juotua viiniä, sillä jos olen nauttinut alkoholia ja herään yöllä, niin mun on vaikea saada unen päästä kiinni uudestaan. Mulla on huono viini/apää, joten yleensä vain lasillinen, korkeintaan kaksi (juhlatilanteessa) per ilta. ;) Lasillinenkin viiniä saa mut miltei välittömästi väsyneeksi ja humahtaa päähäni.

Drinkki. En ole tainnut koskaan ostaa drinkkiä. :D Lasillinen viiniä tai siideriä mieluummin.

Leipä.  Syön leipää aamulla, iltapäivällä ja illalla. Vaaleaa leipää ja tummaa leipää.

Ruoka. Lounas. Mieluiten jo aamupäivän puolella ja runsaana.

Jäätelö. Lähinnä kesäisin kuumalla kelillä.

Mehujäätä en saa alas - jo ajatuskin mehujäästä suussani alkaa vihlomaan hampaitani.

Karkit. Useimmiten suklaisina tai suklaana. :)

Lakanat. Ostan uusia harvoin ja käytän vanhat puhki. ;) Vuodevaatteeni eivät ole samaa sarjaa keskenään. Voisin vaihtaa vuodevaatteet useammin. ;)

Kampaaja. Olen käynyt samassa kampaamossa vuosia vuosia vuosia. :)

Alusvaatteet. En osta kovin usein uusia. ;) Malliltaan ovat tyyliä mahdollisimman mukavat. :)

Päivälehti.  Luen uutisia puhelimella - mulla on puhelimessa Ampparit. Luen kunkin päivän lehtiartikkeleita/otsikoita ym. netissä ja paperilehtinä kahta ilmatteeksi tulevaa - kumpikin tulee ilmatteeksi kerran viikossa.

Lehti. Latu & Polku.

Sänky. Parisänky on  - toivottavasti saisin sängylle joskus makuuhuoneen ettei sänky olisi olohuoneessa. ;)
Nykyinen sänky on ostettu noin 9 vuotta sitten.

T-paita. Käytän aluspaitana, yöasuna ja kesällä muutenkin. T-paitani ovat kovassa käytössä ja käytän/pesen ne lopulta puhki ja käytän vielä sittenkin, kun ne ovat jo puhki. ;)

Haasteen voi poimia blogistani mukaan. :)







6 kommenttia:

  1. Voi miten kiva HAASTE. Sut oppii oikein tuntemaan ;). En ole ihan varma uskaltaisinko tuohon vastata, mun vastausparat ois taas niiin out of season että. Nyt joku tietty haastaa.. :))
    Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on mukava haaste - nappaa vaan haaste mukaan.:-)

      Poista
  2. Nyt mää voin sanoa mun reikää kommentoivalle miehelle, että se on sukuvika :D Käytetään puhki asti ja vielä sittenkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on sukuvika.:-D Ja kun reikää on katsellut paidassa tarpeeksi pitkään niin ei enää edes huomaa, että paidassa on reikä/reikiä.:-D

      Poista
  3. Jossain vaiheessa vois tänkin haasteen tehdä täytetyönä. :)
    Vastauksia kun olen päässäni jo valmiiksi pähkäillyt. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mielenkiintoista nähdä, mitä listan jutut eri ihmisille merkitsevät - kannattaa tehdä. :)

      Poista