tiistai 9. huhtikuuta 2013

Harrastukset ovat vaihdelleet

Pienenä tyttönä kävin mummon kanssa Päivän Nuorten tanhuharjoituksissa. Varhaisteini-iässä kävin Nuorissa Kotkissa. Suunnilleen samoihin aikoihin olin mukana myös eläinsuojeluyhdistyksen nuorisotoiminnassa ja kävin heidän kerhoilloissaan. Sen jälkeen olin jonkin aikaa Luonto-Liiton jäsen ja kävin parilla nuorten luontoleirillä. Lukioiässä menin mukaan partiotoimintaan. Nuorena tutustuin siis hyvin monipuolisesti yhdistystoimintaan. :)

Musiikki kuului tiiviisti elämääni ala- ja yläasteella. Lauloin kuorossa ja kävin yksityisesti soittotunneilla opiskelemassa poikkihuilun soittoa. Aktiivinen musiikin harrastaminen jäi yläasteella, mutta tykkään edelleen tilaisuuden tullen laulamisesta ja kuuntelen mielelläni musiikkia. :)

Kouluiässä minulla oli kirjekavereita Tanskassa, Japanissa ja Australiassa. :)

Piirsin ahkerasti vapaa-ajalla varhaisteini-ikään asti - sääli, että olin niin kriittinen "tuotoksiani" kohtaan ettei piirroksia ole juurikaan säilynyt. Sain ensimmäisen kirjastokortin 2-vuotiaana (tuo kirjastokortti on edelleen tallella) ja luin paljon (viihteellistä) kirjallisuutta kouluvuosieni ajan. Nykyään lainaan kirjoja satunnaisesti.

Olen kuntoliikuntaseuran jäsen (ollut jo varmaan noin parikymmentä vuotta) ja tykkään pyöräillä, tehdä kävelylenkkejä ja käydä uimassa. Kävin monena vuonna kuntosuunnistamassa.

Joku vuosi sitten aloin opetella kutomista - taito oli täysin unohtunut peruskoulun jälkeen ja olen ylpeä siitä, että sain nyt aikuisiällä kudottua itselleni villapaidan. :) Sukutukimuksen aloitin 1990-luvulla käymällä pari sukututkimuskurssia ja sukututkimusta olen harrastanut viime vuosina "on/off" eli ajoittain.

Tällä hetkellä tykkään kovasti leipoa - aiemmin olen leiponut lähinnä kuivakakkuja ja nyt olen laajentamassa repertuaariani muun muassa juustokakkujen suuntaan. :)

Minulla on ollut kissa suuren osan elämästäni - Kollo on toinen kissani ja Santtu oli ensimmäinen. :)

Blogeihin tutustuin ensimmäisen kerran vuonna 2007 ja siitä lähtien olen harrastanut blogeilua suht ahkerasti. :)


6 kommenttia:

  1. Olet kyllä paljon ehtinyt harrastella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkäsin nuorena vaihdella harrastuksia.:-) Paljon olen harrastellut ja on ollut monenlaista harrastusta.:-)

      Poista
  2. Harrastaminen on hyväksi ihmiselle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on - harrastaminen kehittää ja tuo iloa kaikenikäisille! :)

      Poista
  3. Harrastaminen pitää virkeänä. :)
    Itse kävin ala-aste ikäisenä askartelu kerhossa ja yhden vuoden kuorossa.
    Nyt pitäisi kehittää jotain uutta kirjoittamisen, kävelyn ja koruilun oheen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhtäkkiä sitä vaan huomaa innostuvansa jostakin uudesta puuhasta. :) Ja välillä innostuu vanhoista harrastuksista uudelleen tauon jälkeen. :)

      Pidetään peukkuja, että jotakin uutta ilmaantuu! :)

      Poista